21. huhtikuuta 2013

Lomamatka Turkkiin (Part 2)

Lopultakin mulla on aikaa tehdä jo monta päivää sitten lupailemani toinen postaus Turkin matkasta! Tässäpä siis lisää kuvia reissustamme tekstin siivittämänä :)

Lomamme neljäntenä päivänä eli keskiviikkona päätimme kävellä Alanyassa sijaitsevalle Kale- kukkulalle (toivottavasti tuo nimi nyt oli tuo :--D). Keskiviikko olikin varmaan koko lomamme lämpimin päivä.

Kulkukoira ajoi pikku kisumisun puuhun :( Miten tuo raukka osaakin näyttää noin surkealta! Kulkukoirasta lisää hieman myöhemmin..

Kukkulalta avautui aivan huikaisevan upeat näkymät Alanyan kaupunkiin, vuoristolle ja merelle. Tämä reissu kukkulalle oli juuri sitä mitä lomalta halusin -kauniita maisemia ja lämpöä, mitkä eivät tunkkaisissa basaareissa juuri tulleet esille.

Kukkulalta alas tullessamme pysähdyimme ravintolaan jätskiannoksille. Oli kyllä aivan taivaallinen annos, nam! Illalla tulimme vielä kyseiseen ravintolaan syömään. Ravintolalla oli ilmainen kuljetuspalvelu, joten emme onneksi joutuneet kapuamaan kukkalalta alas vatsat ruokaa täynnä. Voitte kuvitella, miten upea kokemus oli syödä kukkulan rinteellä ja nähdä hämärän laskeutuminen Alanyan ylle.

Yllä kuva kulkukoirasta, joka lähti mukaamme rannalla, ja kiipesi kukkulalle 3,5 kilometriä kanssamme. Keksittiin sille jo nimikin, ja siitä tuli meidän pikku lemmikki :-D Kukkulan huipulla se kuitenkin lähti toisten matkailijoiden mukaan, ja luultiin jo, että menetettiin hauva. Kun käveltiin kukkulalta alas eri kautta ja päädyttiin satamaan, niin koiruli tuli taas meidän luo! :)

Torstaina kierreltiin rannalla, joka oli todella kaunis paikka. Rantaa reunustivat kalliot, ja aivan rannan lähellä oli paljon ravintoloita ja pikku putiikkeja.

Illalla pääsimme lopultakin hamamiin, joka meiltä jäi alkuviikolla auringossa palamisen takia kokematta. Hamam oli kyllä ehdottomasti yksi parhaista kokemuksista reissun aikana. Hamamin ensimmäinen vaihe oli saunominen, jota seurasi kuorinta sekä vaahtokuorinta, jonka suorittivat pesijät. Sitten pääsimme rentoutumishuoneeseen, jossa tarjottiin teetä. Minä ja Kaisu kyllä jäimme jostain syystä ilman teetä... Tätä vaihetta seurasi hieronta sekä kasvonaamio. Ja kaikki tuo maksoi vain 20 euroa, ei siis todellakaan kallista!

Illalla käytiin vielä lähikaupassa hakemassa hieman syötävää. Jalassa uudet haaremihousut, joihin oon ihan rakastunut!<3 Näissä tamineissa ollessani kuulin olevani Shakira :-D Miesten avoin tuijotus ja kommentit olivat kyllä imartelevan sijaan ahdistavia. Gran Canariallakin miesten huomionosoitukset olivat häiritseviä, mutta Turkki oli aivan omaa luokkaansa siinä asiassa.

Perjantaina koittikin sitten viimeinen kokonainen lomapäivämme Turkissa. Aika meni ihan liian nopeasti! Olisi ollut vielä niin paljon nähtävää ja koettavaa. Otimme paljon aurinkoa, kävelimme rannalla ja herkuttelimme jätskiannoksilla. Ihanan rento päivä, jolloin oli aikaa vain olla tekemättä mitään ihmeellistä.

Illalla kävimme syömässä hotellin ravintolassa, jonka jälkeen suuntasimme Onnelaan muutamalle drinkille. Oli jopa hauskempaa, kuin ensimmäisenä iltana! :) Mutta niin se loma loppui, ja lauantaina olikin paluu ihanan sateiseen Suomeen.

12 kommenttia :

1. voi lomakuume :) Ihanalta näyttää <3

2. kiva blogi ja tosi ihania kuvia! ♥

www.olkkku.blogspot.fi
    (blogissa meneillään arvonta, että jos 20€ lahjakortti kiinnostaa, niin käy katsomassa!)

VastaaPoista
  3. Sulla on aivan sairaan upea kroppa! terkuin superkateellinen :D lisäks tässä pompsahti oma matkakuume taas yli kuumemittarin :) Tosi kivan oloinen blogi sulla! Jatka samaan malliin vaan(:

Kurkkaisithan myös? :)

Vastaukset
    1. oot kyllä ensimmäinen joka sanoo noin! :DD mäkin kyllä mielelläni lähtisin jo uudestaan ulkomaille :P kiitos! :) minäpä meen kattoo :)

Poista
  4. ihania kuvia, tuli ikävä turkkiin :) ps. jos et halua että miehet tuijottaa niin ei varmaan kannata kulkea kaduilla puol alasti